• Vorverkauf: 10 €
  • Abendkasse: 15 €
  • Ermäßigt: 13 € *
  • Einlass: 19:30
  • Beginn: 20:30

Concert Series for New Music and Performance

The stream always starts on land, burrows out of the porous soil. For our final event we turn our attention to the Earth, to what can grow out of fertile ground.

The evening begins with a screening from Nina Kuttler, whose works probe cultural and scientific (hi)stories like topsoil, asking who gets to cultivate them, and for whom. Angela Anzi elicits sonic landscapes from sculptural ceramic forms, her clay objects signalling their connection to the terrains which produced them. Sarahsson, a British performance artist and musician, materialises as a deity that springs from the earth. She closes our season with a physical performance of goreish, neolithic noise-folk involving twisted, self-made instruments.

Gefördert vom Musikfonds e.V. mit Projektmitteln der Beauftragten der Bundesregierung für Kultur und Medien. Außerdem gefördert durch die Hamburgische Kulturstiftung und Verband für Aktuelle Musik Hamburg.

Curated by:


Nina Kuttler ist Künstlerin, Kuratorin, Autorin, und Filmemacherin und lebt in Hamburg. Ihre multidisziplinäre Praxis dreht sich um ökologisches Bewusstsein und ein Gefühl der Verbundenheit zwischen Spezies, Zeit, Selbst und anderen. In ihrer Arbeit sind kulturelles Wissen und Mythologien mit historischen naturwissenschaftlichen Zugängen sowie zeitgenössischen Forschungsmethoden verwoben. Zu den jüngsten Ausstellungen und Screenings gehören: Editorial, Vilnius (Litauen); Harburger Kunstverein, Hamburg (DE); Thkio Ppalies, Nikosia (CY); ENSBA, Paris (FR); Kaunas Künstlerhaus, Kaunas (LT); MOM Art Space, Hamburg (DE); Zentrum für zeitgenössische Kunst, Vilnius (LT); Goldsmiths University, London (UK) Temporary Gallery, Köln (DE); Kunsthaus, Hamburg (DE); Produzentengalerie, Hamburg (DE); Galerie Barbara Thumm, Berlin (DE), Harburger Kunstverein (DE), Sanatorium, Istanbul (TUR).


Angela Anzi arbeitet im Spannungsfeld von Bildhauerei, Sound und Performance. Ihre Arbeiten zeigte sie in der Hamburger Kunsthalle (DE), im Aargauer Kunsthaus (CH), an der Art Dubai (AE), bei Heldenreizer München (DE), im Loop alternative Space Seoul (KR) sowie zuletzt im oxyd Winterthur (CH) und am Meakusma Festival in Eupen (BE). Bis 2017 studierte sie bildende Künste an der HFBK Hamburg, aktuell lebt und arbeitet sie in Basel. Ihr Werk umfasst raumgreifende Szenerien, die gewohnte Wahrnehmungsmuster unterwandern. Die skulpturalen Arbeiten erhalten eine Bühne, entwickeln Eigenleben und zeigen sich in ihrem Klang. Mittels choreografierter Handlungsabläufe fordert sie Erwartungen heraus. Sie eröffnet queerfeministische Bezüge und schaffe Deutungsräume. Diese beschäftigen sie gleichzeitig als Orte sozialer Konstruktion sowie atmosphärisch.


A producer, composer, costume designer and performance artist, Sarahsson fuses hedonistic club with guttural noise, euphoric trance and neoclassical composition. Rather than using pre-made samples, she creates her own transforming field recordings of marsh reeds and whispers into percussion. In keeping with this DIY spirit, she also built her own Daxophone — a bowed instrument which under her ritual conjures monstrous blasts and wails. Sarahsson has recently shared lineups with the likes of Lyra Pramuk, Leya, Oklou, Varg2tm, LSDXOXO, Patti Smith and many more. With her soundtracking work spanning Acne’s Studios FW23 Paris Fashion Week Runway Show, 'Harpies' about Europe's first trans strip club for The ICA, Welsh folklore horror 'Nânt' nominated by BFI and Iris Prize, and collaborations like 'Protopia Dreams' w/ Studio Dosage and being part of Colin Self's Xoir at the ICA.


* Ermäßigter Eintritt an der Abendkasse für Schüler*innen, Student*innen, Sozialhilfeempfänger*innen.